Saturday, August 8, 2009

pening....


huuu sakit nye kepala aku memikirkan pasal duit...setiap kehidupan manusia tak akan tinggal dgn masalah duit btol tak??hermmm tu ar...aku ni suka cari duit..walaubagaimane pun..ia tak akan mengcukupi walau kt benti keje....waktu aku cuti sem 2 bln ari tu,,,aku keje part time kat
MBF kat k.l///ada jugak gaji tok aku belanje,,bulan pertama aku langsaikan yuran tok aku belajar sem ni,,,baki dia tok aku belanja.....

dapat gaji kedua aku beli barang sikit tok ke kuliah nanti...then baki dia aku bawak kat sabah....tibenye aku kat sabah banyak memerlukan duit huuuu.,,,,,,,,,,,dengan tambang nye mahal,,,ati tu aku datang sini selasa lepas to rigester..aku naik cab nak ke kolej aku,,,RM60 dia caj....takkan mahal jawabnye...dia orang tetap kan sendiri,,,nak tak nak aku terpaksa naik...akiu tak de sape2 kat sabah...nak harapkan sape lagi diri sendiri je ar.....

time tu aku mengeloh giler...pastu dah sampai koleh waktu register..kene bayar lagi yuran tok asrama huuu,nak naik hangin aku......dgn nak bayar baju kelas lagi,,,pastu ari ni aku dah baar hutang aku dgn akwan aku lagi...tapi aku tak dapat semuanye sb aku booking tiket lagi....last2 habis gaji aku yang terakhir aku dapat,,,,,,

dah noya kepala aku ni......aku kene control sedikit perbelanjaan aku...huuu..aku ni tak suka nak mintak duit dgn parenzzzzz event pun parenz aku dua2 keje goverment,,tapi aku keberatan nak mintak kesian aku tgk parenz aku.....ye arr bersusah payah cari duit...akui dah dapat rasakan bertapa peritnye nak cari duit huuuu.......

kebetolan my mum tukar keta baru yahoooo tak sabar nak bawak kete my mum heee,,,,tapi keburukan pd aku aku kurangkan mintak duit blanje nanti sb my mum dag tukar kete baru so mesti perbelanjaan betambah so aku kene paham gak situasi itu...huuuuuu.......tapi yg penting supaya my mum gembira dgn kete baru dia heeee cyg mym mum muahh kat pipi dia........


No comments:

Post a Comment